Walibi op TV

Het bekende kangoeroesymbool van Walibi is vermagerd, het park Walibi heeft voor het nieuwe seizoen zijn hele look veranderd. Naast pretpark heeft Walibi ook andere ambities.
Het park Walibi had vorig jaar op enkele bezoekers na bijna een miljoen bezoekers.  Afgelopen zaterdag werd het 36ste seizoen voor Walibi afgetrapt. Dit jaar hoopt het park over een miljoen bezoekers te ontvangen. Het Walibi concept is stevig aangepakt, zonder verder vele wijzigingen in de attracties.
Het oude Walibi logo met de kangoeroe is vervangen door een hippe kangoeroe die meer op een mens lijkt (zie foto). De broertjes heten Walibi en Squad en spelen bij verschillende bandjes. De een speelt in een popgroep en de andere in een ruige rockband. De twee kunnen elkaar niet uitstaan en ruziën daarom vaak , wat vaak uitloopt tot spectaculaire muziekgevechten.
Hiermee wil Walibi zich speciaal richten op het publiek van 8-13 jarigen. Een van de nieuwigheden van het park voor dit seizoen is een show waarbij de broers een muzikaal gevecht houden waarbij het publiek uiteindelijk mag beslissen wie er wint.
Er is ook een nieuwe 3D film te zien in het park waarbij Walibi en zijn band de hoofdfiguren zijn. Het park zelf noemt het niet een 3D maar een 4D film omdat de stoelen bewegen en er nog veel meer dingen met de kijkers tijdens de film gebeuren. Walibi en Squad zijn ook overal in de souvenir shops te vinden.
Naast het park, willen Walibi en punk-broertje Squad ook buiten het park bekendheid krijgen. Er zijn bijvoorbeeld op de site van Walibi al wat spelletjes en stripverhalen rond de figuren. De warenhuisketen Carrefour heeft tijdelijk een spaar en plak actie met de twee kangoeroes, waarbij de spaarders met een vol stickerboek gratis naar het pretpark mogen.
We zagen eerder al tv initiatieven zoals Plopsaland en Disneyland ook overstappen op de opening van pretparken, waarbij de bekende tv-figuren centraal staan in de parken.  Walibi wil nu de omgedraaide route bewandelen en heeft plannen voor een tv-serie rond de twee rivaliserende broers. Zo willen ze ook leven blazen in de pretparkfiguren buiten het park d.m.v.  televisie en het internet.
Het is nog maar even de vraag of deze aanpak gaat lukken. Walibi is erg populair in Franstalig België, tweederde van de bezoekers is namelijk Franstalig. Walibi heeft in Wallonië maar amper concurrenten, waar ze in Vlaanderen meerdere concurrenten hebben.
In ieder geval zullen de Walibi parken voortaan van vele muzikale aspecten worden voorzien.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: